OM KLUBBEN

Lista Amcar Club

Lista Amcar Club er åpent for alle interesser for amerikanske biler og kultur.

Lista Amcar Club ble offisielt stiftet i desember 1991, etter et lite ”prøve år” med felles-turer til treff og Amcar relaterte arrangementer. Klubben eier sitt eget klubbhus på hele 1500 kvm med tilhørende 7 mål tomt. Klubbhuset som opprinnelig var en Minkfarm er pusset opp fra gulv til tak – hvor alt er gjort på dugnad. Klubbhuset inneholder verksted med 1 løftebukk, plass for vinter lagring av bil og et klubblokale som er innredet som et lite stykke USA – med egen bar og biljardrom.
Lista har som mange kjenner sterke relasjoner til USA grunnet stor emigrering, men det spesielle var at så mange kom hjem igjen, med minner og ting derifra – og har i moderne tid etablert American Festival -The Norwegian American Days- hvor klubben har ansvar for utstilling av amerikansk bil!

Medlemsmøter og klubbkvelder avholdes på klubblokalet, hvor dato og klokkeslett annonseres på klubbens Facebook side og hjemmeside.

STIFTET

MEDLEMMER

BILER

KLUBBMØTER

Et lite innblikk fra våre møter på klubben

Lista Amcar Club skal være en klubb for personer med interesse for amerikanske biler og amerikansk kultur, samt knytte kontakt og fremme kameratskap hos sine medlemmer.